Szkolenia instruktorskie

WZNIEŚ SIĘ NA KOLEJNY POZIOM

W życiu każdego pasjonata latania przychodzi moment, w którym chce on zacząć się dzielić wiedzą i umiejętnościami z innymi. Jeśli czujesz, że pora wskoczyć na nowy poziom i zdobyć uprawnienia instruktorskie, wspaniale trafiłeś. W Aeroklubie Warszawskim od wielu lat szkolimy najlepsze trenerskie kadry.

Co proponujemy?

SEMINARIUM INSTRUKTORSKIE FI(A)


Napisz do nas na adres: teoria@aeroklub.waw.pl

CENA

Cena seminarium instruktorskiego wynosi:
dla członków AW: 500 zł
dla pozostałych osób: 700 zł

SEMINARIUM INSTRUKTORSKIE FI(B)

CENA

Cena seminarium instruktorskiego wynosi: 400 zł

SEMINARIUM INSTRUKTORSKIE FI(S)

CENA

Cena seminarium instruktorskiego wynosi:
dla członków AW: 350 zł
dla pozostałych osób: 450 zł

KURS INSTRUKTORSKI FI(S)

Objętość: 55 godzin wykładów
Tryb: weekendowy
Szkolenie i ocena instruktorów odbywa się na podstawie standardów obejmujących trzy obszary: Kompetencje | Działanie | Wiedza/Zrozumienie
Aby uzyskać informacje o kursie: napisz do nas na adres: teoria@aeroklub.waw.pl

CENA

Napisz do nas na adres: teoria@aeroklub.waw.pl

KURS INSTRUKTORSKI FI(A)

Objętość: 125 godzin wykładów
Tryb: weekendowy
Aby uzyskać informacje o terminie kursu, napisz do nas na adres: teoria@aeroklub.waw.pl

CENA

Cena szkolenia teoretycznego do uprawnienia FI(A) wynosi: 2500 zł dla członków zwyczajnych AW
3200 zł dla pozostałych osób.
Koszt szkolenia praktycznego naliczany jest według cennika Aeroklubu Warszawskiego.

Informujemy, że warunkiem uruchomienia szkolenia FI(A) jest zebranie grupy liczącej 10 osób. Po zgłoszeniu się 7 osób zostanie wyznaczony termin spotkania organizacyjnego w sprawie szkolenia

KURS INSTRUKTORSKI FI(B)

Objętość: 37 godzin wykładów.
Tryb: weekendowy
Szkolenie i ocena instruktorów odbywa się na podstawie standardów obejmujących trzy obszary: Kompetencje | Działanie | Wiedza/Zrozumienie
Aby uzyskać informacje o terminie kursu, napisz do nas na adres: teoria@aeroklub.waw.pl

CENA

Napisz do nas na adres: teoria@aeroklub.waw.pl

Wymagania:

  • Licencja pilota samolotowego,
  • Ważne lub wygasłe*) uprawnienie FI(A)

*) – dla wygasłego uprawnienia fi(a) seminarium fi(a) stanowi element indywidualnego programu szkolenia odświeżającego. W sprawie wznowienia prosimy o kontakt.

 

Wymagania:

  • ukończone 18 lat,
  • ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie, zgodne z obowiązującymi przepisami,
  • posiadana licencja pilota – minimum CPL(A) lub PPL(A),
  • spełnianie wymagań dotyczących wiedzy teoretycznej dla licencji CPL, z wyjątkiem instruktora FI(A) szkolącego się jedynie do licencji LAPL(A),
  • zaliczenie egzaminu LKE z wiedzy teoretycznej do licencji CPL(A) lub ATPL(A),
  • nalot minimum 200 godzin na samolotach lub motoszybowcach turystycznych, w tym 150 jako dowódca,
  • zaliczenie co najmniej 15 godzin lotu w charakterze pilota klasy lub typu statku powietrznego, na którym ma być prowadzone szkolenie w locie (lub zamiennie: przejście oceny kompetencji w odpowiedniej kategorii instruktorskiej na tej klasie albo typie statku powietrznego),
  • posiadanie uprawnienia do wykonywania czynności pilota dowódcy na statku powietrznym podczas prowadzenia szkolenia w locie,
  • zaliczenie co najmniej 10 godzin lotów wg wskazań przyrządów, z czego 5 godzin może być zrealizowane na urządzeniu FSTD,
  • zaliczenie minimum 20 godzin jako PIC na przelotach VFR,
  • wykonanie lotu nawigacyjnego VFR w charakterze dowódcy na odległość min. 540 km, z pełnym lądowaniem na 2 lotniskach niebędących lotniskiem startu,
  • wykonanie co najmniej 30 godzin lotów na samolotach jednosilnikowych tłokowych, z czego 5 godzin musi być wykonane w okresie 6 miesięcy przed rozpoczęciem lotu kwalifikacyjnego,
  • zaliczenie lotu kwalifikacyjnego co najmniej 6 miesięcy przed rozpoczęciem szkolenia.

Dodatkowo osoba ubiegająca się o uprawnienie FI(A) musi zaliczyć szkolenie obejmujące:

  • 25 godzin uczenia się i nauczania,
  • co najmniej 100 godzin wykładów z wiedzy teoretycznej zakończonych sprawdzianami postępów,
  • 10 godzin szkolenia w locie według wskazań przyrządów na odpowiedniej kategorii statku powietrznego, z czego nie więcej niż 5 godzin ćwiczeń na ziemi według wskazań przyrządów na urządzeniu FSTD,
  • zaliczenie 20 godzin lotu nawigacyjnego VFR w charakterze pilota dowódcy na odpowiedniej kategorii statku powietrznego.

Lot kwalifikacyjny

To jeden z podstawowych wymogów przystąpienia do szkolenia instruktorskiego. W Aeroklubie Warszawskim masz możliwość wykonania takiego lotu pod opieką HT ATO AW instr. Ryszarda Szułakiewicza. O wszystkich szczegółach poinformujemy Cię podczas spotkania organizacyjnego przed szkoleniem teoretycznym.

TOP