Szkolenia instruktorskie

WZNIEŚ SIĘ NA KOLEJNY POZIOM

W życiu każdego pasjonata latania przychodzi moment, w którym chce on zacząć się dzielić wiedzą i umiejętnościami z innymi. Jeśli czujesz, że pora wskoczyć na nowy poziom i zdobyć uprawnienia instruktorskie, wspaniale trafiłeś. W Aeroklubie Warszawskim od wielu lat szkolimy najlepsze trenerskie kadry.

Co proponujemy?

SEMINARIUM INSTRUKTORSKIE DLA INSTRUKTORÓW SZYBOWCOWYCH

Termin: 30-31 lipca 2020
Godziny: od 17:30 do 21.30.
Aby zapisać się na seminarium napisz do nas na adres: teoria@aeroklub.waw.pl
lub zadzwoń 606 708 324

CENA

Cena seminarium instruktorskiego wynosi:
a) dla członków AW – 350 zł,
b) dla pozostałych – 400 zł.

KURS INSTRUKTORSKI FI(A)

Objętość: 125 godzin wykładów
Tryb: weekendowy
Termin: 25.09 - 15.11.2020
Godziny zajęć: pt. 17.00-21.00, sob. nd. 9:00-17:00

CENA

Cena szkolenia teoretycznego do uprawnienia FI(A) wynosi:
a) dla członków AW – 3 000 zł,
b) dla pozostałych – 3 300 zł.
Koszt szkolenia praktycznego naliczany jest według cennika Aeroklubu Warszawskiego.

Informujemy, że warunkiem uruchomienia szkolenia FI(A) jest zebranie grupy liczącej 10 osób. Po zgłoszeniu się 7 osób zostanie wyznaczony termin spotkania organizacyjnego w sprawie szkolenia

Wymagania:

• ukończone 18 lat,
• posiadana licencja SPL,
• odbyte badania lotnicze – co najmniej 2. Klasy,
• nalot dowódczy – co najmniej 100 godzin i 200 startów,
• zaliczenie lotu kwalifikacyjnego najpóźniej 6 miesięcy przed rozpoczęciem szkolenia.

Wymagania:

  • ukończone 18 lat,
  • ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie, zgodne z obowiązującymi przepisami,
  • posiadana licencja pilota – minimum CPL(A) lub PPL(A),
  • spełnianie wymagań dotyczących wiedzy teoretycznej dla licencji CPL, z wyjątkiem instruktora FI(A) szkolącego się jedynie do licencji LAPL(A),
  • zaliczenie egzaminu LKE z wiedzy teoretycznej do licencji CPL(A) lub ATPL(A),
  • nalot minimum 200 godzin na samolotach lub motoszybowcach turystycznych, w tym 150 jako dowódca,
  • zaliczenie co najmniej 15 godzin lotu w charakterze pilota klasy lub typu statku powietrznego, na którym ma być prowadzone szkolenie w locie (lub zamiennie: przejście oceny kompetencji w odpowiedniej kategorii instruktorskiej na tej klasie albo typie statku powietrznego),
  • posiadanie uprawnienia do wykonywania czynności pilota dowódcy na statku powietrznym podczas prowadzenia szkolenia w locie,
  • zaliczenie co najmniej 10 godzin lotów wg wskazań przyrządów, z czego 5 godzin może być zrealizowane na urządzeniu FSTD,
  • zaliczenie minimum 20 godzin jako PIC na przelotach VFR,
  • wykonanie lotu nawigacyjnego VFR w charakterze dowódcy na odległość min. 540 km, z pełnym lądowaniem na 2 lotniskach niebędących lotniskiem startu,
  • wykonanie co najmniej 30 godzin lotów na samolotach jednosilnikowych tłokowych, z czego 5 godzin musi być wykonane w okresie 6 miesięcy przed rozpoczęciem lotu kwalifikacyjnego,
  • zaliczenie lotu kwalifikacyjnego co najmniej 6 miesięcy przed rozpoczęciem szkolenia.

Dodatkowo osoba ubiegająca się o uprawnienie FI(A) musi zaliczyć szkolenie obejmujące:

  • 25 godzin uczenia się i nauczania,
  • co najmniej 100 godzin wykładów z wiedzy teoretycznej zakończonych sprawdzianami postępów,
  • 10 godzin szkolenia w locie według wskazań przyrządów na odpowiedniej kategorii statku powietrznego, z czego nie więcej niż 5 godzin ćwiczeń na ziemi według wskazań przyrządów na urządzeniu FSTD,
  • zaliczenie 20 godzin lotu nawigacyjnego VFR w charakterze pilota dowódcy na odpowiedniej kategorii statku powietrznego.

Lot kwalifikacyjny

To jeden z podstawowych wymogów przystąpienia do szkolenia instruktorskiego. W Aeroklubie Warszawskim masz możliwość wykonania takiego lotu pod opieką HT ATO AW instr. Ryszarda Szułakiewicza. O wszystkich szczegółach poinformujemy Cię podczas spotkania organizacyjnego przed szkoleniem teoretycznym.

TOP