Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages
  • Kamerki
  • Dla członków
  • Anonimowe powiadomienia
    • Kamerki
    • Dla członków
    • Anonimowe powiadomienia

Aeroklub WarszawskiAeroklub Warszawski

  • Sklep
    • Vouchery
      • Loty samolotem
      • Loty szybowcem
      • Skoki spadochronowe
      • Loty balonem
    • Szkolenia
      • szkolenia samolotowe
      • szkolenia szybowcowe
      • szkolenia spadochronowe
      • szkolenia balonowe
    • Książki
    • Promocje
    • Bony
    • Gadżety
  • Usługi
    • Szkolenia
    • Obsługa techniczna
    • Hangarowanie
    • Warsztat spadochronowy
    • CAMO
    • Wynajem sal
    • Imprezy okolicznościowe
  • Szkolenia
    • Szkolenia samolotowe
    • Szkolenia szybowcowe
    • Szkolenia spadochronowe
    • Szkolenia balonowe
    • Szkolenia instruktorskie
  • Sekcje
    • Sekcja balonowa
    • Sekcja spadochronowa
    • Sekcja mikrolotowa
    • Sekcja modelarska
      • Modelarnia
    • Sekcja samolotowa
    • Sekcja szybowcowa
  • Dla biznesu
    • Eventy
    • Wynajem sal
    • Imprezy firmowe
  • AEROKLUB
    • Historia
    • Władze
    • Instruktorzy
    • Sportowcy
    • Działalność społeczna
    • Partnerzy
    • 1,5%
    • Aktualności
    • Kalendarz wydarzeń
    • Legitymacje klubowe
    • Składki
    • Jak zostać członkiem
    • Platforma intranetowa
  • Media
    • Dla mediów
    • Sponsoring sportu
    • Aktualności
    • Galeria
  • Kontakt
wtorek, 18 kwietnia 2023 / Published in Sekcja Samolotowa - rajdy

kAWka z Iskrami – Mielec

15 kwietnia 2023r. wybraliśmy się na „kAWkę” do Mielca, gdzie swoją siedzibę ma Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła. Jej założyciele, czyli Piotr Maciejewski i Jakub Kubicki wraz z resztą ekipy, jak piszą na stronie „odbudowują i utrzymują w stanie lotnym statki powietrzne konstruowane i budowane po II WŚ w Polsce. Jej znakiem rozpoznawczym są latające egzemplarze kultowego samolotu szkolno-bojowego TS-11 Iskra, pasażerski AN2, aeroklubowy PZL 101 Gawron, a wkrótce samolot zaawansowanego szkolenia pilotów wojskowych w latach 60-70-80 tych – TS-8 Bies.”

Co do tytułowej „kAWki” jest to cykl jednodniowych wypadów  samolotowych w różne regiony Polski, której celem jest integracja członków zarówno wewnątrz Aeroklubu, jak i z innymi organizacjami lotniczymi.

Wracając do tematu – 15 kwietnia na 8:40 zaplanowany był briefing przed startem. Planowany był lot w 5 samolotów, łącznie 12 osób. Pomysłodawcą wylotu był nasz zaprzyjaźniony fotograf Daniel Puciłowski. W programie oczywiście kawka, pogaduchy z chłopakami z Fundacji oraz zwiedzanie hangaru, ale gwoździem programu miało być oglądanie treningu Iskier, a także obecność na płycie podczas przygotowania i odpalania silników. 

     

O 7:00 zadzwonił budzik, wyjrzałam przez okno – chmury na ziemi, leje. Pierwsza myśl – nie ma szans na ten wylot. Mimo wszystko pojechałam na lotnisko, gdzie, ku mojemu zaskoczeniu, frekwencja była stuprocentowa. Przygotowaliśmy samoloty, sprawdziliśmy pogodę na trasie i czekaliśmy aż chmury podniosą się na bezpieczną wysokość. Tak też się stało i, z małym opóźnieniem, po 10:00 wystartowaliśmy z Babic.  Po dwóch godzinach spokojnego lotu zameldowaliśmy się na  lotnisku w Mielcu i zakołowaliśmy pod hangar Fundacji.  Iskry już na nas czekały, a piloci szykowali się do lotu. Piotrek i Kuba przywitali nas i zaprosili na kawę – w końcu to aeroklubowy wypad na kawkę! 

     

Około 13:00 piloci byli gotowi do startu – wyszliśmy więc przed hangar, żeby z bliska podziwiać odpalanie silnika w Iskrze. Dostaliśmy specjalne wyciszające słuchawki, bo hałas w trakcie jest konkretny. Przypominam – samolot, o którym mowa to TS-11 „Iskra”, czyli pierwsza polska konstrukcja lotnicza napędzana silnikiem odrzutowym. Maszyna do  2016 roku pozostawała (po modernizacjach) podstawową maszyną szkolno-bojową w lotnictwie polskim. 

          

W ciągu kolejnych dwóch godzin kilkukrotnie oglądaliśmy z bliska odpalanie silnika, a także trening Iskier w powietrzu – zarówno w pojedynkę, jak i w formacji dwóch samolotów. Śmiało mogę powiedzieć, że na wszystkich zrobiło to niesamowite wrażenie. Każdy z nas mógł posiedzieć chwilę w kabinie i z bliska podziwiać przyrządy. W międzyczasie zamówiliśmy pizzę, dużo rozmawialiśmy, wymienialiśmy się doświadczeniami – a to wszystko w otoczeniu „Iskier” i niesamowicie doświadczonych pilotów. Ok. 20:00 wróciliśmy  do domu, na Babice – uśmiechnięci i spełnieni. Dzień pełen latania, rozmów o lataniu, oglądaniu latania… o takie dni nam chodzi! To jest właśnie esencja Aeroklubu – żeby tworzyć i rozwijać lotniczą społeczność!

 

Agnieszka Kowalik

fot. Daniel Puciłowski, Agnieszka Kowalik

Tagged under: #kawka

Archiwum

  • maj 2025
  • marzec 2025
  • styczeń 2025
  • listopad 2024
  • wrzesień 2024
  • lipiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015

Przekaż 1,5% podatku

Wesprzyj działalność sportową i szkoleniową polskich lotników poprzez Aeroklub Polski.
KRS: 0000122672

  • Historia
  • Władze
  • Instruktorzy
  • Działalność społeczna
  • Kalendarz
  • Galeria
  • Aktualności
  • Szkolenia
  • Obsługa techniczna
  • Hangarowanie
  • Warsztat spadochronowy
  • CAMO
  • Kamerki
  • Dla członków
  • Vouchery
  • Gadżety
  • Bony
  • Imprezy firmowe
  • Wynajem sal
  • Dla mediów
  • Nr konta bankowego

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages

Aeroklub Warszawski
ul. Księżycowa 1
01-934 Warszawa

Sekretariat:
telefon:  22 834 93 35
e-mail: info@aeroklub.waw.pl
godziny pracy: pon. – pt. godz. 9:00 – 17:00

Skoki tandemowe
https://rezerwacje.skydive.waw.pl
telefon: 222 43 57 47
e-mail: rezerwacje@skydive.waw.pl

Loty samolotem i szybowcem
https://rezerwacje.aeroklub.waw.pl
telefon: 222 43 57 47
e-mail: vouchery@aeroklub.waw.pl

Designed by Digy © 2019 AEROKLUB WARSZAWSKI All rights reserved.
System do zarządzania ATO i CAMO dostarcza Evionica.com
Polityka prywatności

Przekaż 1% podatku

Wesprzyj działalność sportową i szkoleniową polskich lotników poprzez Aeroklub Polski.
KRS: 0000122672

Aeroklub Warszawski
ul. Księżycowa 1
01-934 Warszawa

Sekretariat:
telefon:  22 834 93 35
e-mail: info@aeroklub.waw.pl
godziny pracy: Pon. – Pt. godz. 9:00 – 17:00

Polityka prywatności
Designed by Digy © 2019 AEROKLUB WARSZAWSKI All rights reserved.
System do zarządzania ATO i CAMO dostarcza Evionica.com
TOP