Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages
  • Kamerki
  • Dla członków
  • Anonimowe powiadomienia
    • Kamerki
    • Dla członków
    • Anonimowe powiadomienia

Aeroklub WarszawskiAeroklub Warszawski

  • Sklep
    • Vouchery
      • Loty samolotem
      • Loty szybowcem
      • Skoki spadochronowe
      • Loty balonem
    • Szkolenia
      • szkolenia samolotowe
      • szkolenia szybowcowe
      • szkolenia spadochronowe
      • szkolenia balonowe
    • Książki
    • Promocje
    • Bony
    • Gadżety
  • Usługi
    • Szkolenia
    • Obsługa techniczna
    • Hangarowanie
    • Warsztat spadochronowy
    • CAMO
    • Wynajem sal
    • Imprezy okolicznościowe
  • Szkolenia
    • Szkolenia samolotowe
    • Szkolenia szybowcowe
    • Szkolenia spadochronowe
    • Szkolenia balonowe
    • Szkolenia instruktorskie
  • Sekcje
    • Sekcja balonowa
    • Sekcja spadochronowa
    • Sekcja mikrolotowa
    • Sekcja modelarska
      • Modelarnia
    • Sekcja samolotowa
    • Sekcja szybowcowa
  • Dla biznesu
    • Eventy
    • Wynajem sal
    • Imprezy firmowe
  • AEROKLUB
    • Historia
    • Władze
    • Instruktorzy
    • Sportowcy
    • Działalność społeczna
    • Partnerzy
    • 1,5%
    • Aktualności
    • Kalendarz wydarzeń
    • Legitymacje klubowe
    • Składki
    • Jak zostać członkiem
    • Platforma intranetowa
  • Media
    • Dla mediów
    • Sponsoring sportu
    • Aktualności
    • Galeria
  • Kontakt
czwartek, 20 lipca 2017 / Published in Bez kategorii, Sekcja Samolotowa, Strona główna

II Międzynarodowe Zawody w Lotach Nawigacyjnych – Tajniki Nawigacji Górnego Zemplina

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych na II Międzynarodowe Zawody w Lotach Nawigacyjnych – Tajniki Nawigacji Górnego Zemplina, organizowane przez słowacki AEROKLUB Kamenica nad Cirochou w terminie 25-27 sierpnia 2017 roku.

Poniżej publikujemy zaproszenie od organizatorów zawodów, w którym znajdują się wszystkie niezbędne informacje organizacyjne dotyczące imprezy.

Dzień dobry przyjaciele piloci i nawigatorzy,

Chcielibyśmy zapoznać Was z instrukcją korzystania z naszego lotniska i jego wolną przestrzenią powietrzną na potrzeby organizowanego II Rocznego Rally Kamenica – Międzynarodowych Zawodów w Lotach Nawigacyjnych – Tajniki Nawigacji Górnego Zemplina, które odbędą się w terminie 25-27 sierpnia 2017 r.

Nasze lotnisko znajduje się na wschodnim krańcu Słowacji, u podnóża wygasłego wulkanu Vihorlat. Po zeszłorocznym odzewie zdecydowaliśmy się zorganizować drugą edycję Rajdu Kamenicy – Zawody w Lotach Nawigacyjnych – Tajniki Nawigacji Górnego Zemplina. Głównym argumentem przemawiającym za organizacją tych zawodów jest również fakt, że ukształtowanie i konfiguracja terenu, w którym znajduje się lotnisko Kamenica nad Cirochou są szczególnie korzystne. Mamy tutaj zarówno obszar równinny, jak również zlokalizowane w pobliżu lotniska atrakcyjne góry, które są interesujące pod względem kształtu oraz skrywają w sobie niezliczone tajniki nawigacji. W przypadku złej pogody któregoś dnia zawodów istnieje możliwość zaproponowana alternatywnego programu dla uczestników. W dostępnej od lotniska odległości znajdują się także jeziora Domaša, Šírava, Starina, Morské oko w malowniczej krainie Podkarpackiej.

Nazwa zawodów: Rally Kamenica – Zawody w Lotach Nawigacyjnych Tajniki Nawigacji Górnego Zemplina

Cel zawodów

Podstawowy cel

  • Głównym celem zawodów jest wyłonienie zwycięzcy w lotach nawigacyjnych.

Pozostałe cele:

  • Promocja latania na samolotach i UL.
  • Promocja Słowackiego Narodowego Aeroklubu.
  • Promowanie Aeroklubu pod Vihorlatom o.z. Kamenica nad Cirochou.
  • Promowanie i wspieranie lotów na terytorium Republiki Słowackiej.
  • Umożliwienie zdobywania doświadczenia początkującym zawodnikom.

Miejsce i termin zawodów: Zawody odbędą się na lotnisku w Kamenicy nad Cirochou w terminie 25-27 2017 r.

 Organizator zawodów: Aeroklub pod Vihorlatom o.z. z siedzibą na lotnisku Kamenica Cirochou.

Kontakt do organizatora:

Aeroklub pod Vihorlatom o.z.

Štefánikova 4

066 01 Humenne

E-mail: aeroklubkamenica@gmail.com

O zawodach

Oficjalnym językiem konkursu jest słowacki i angielski.

Laureaci nagród: 1.- 3. miejsce otrzymają dyplomy i nagrody.

Zgłoszenia do zawodów

Zgłoszenia do zawodów rozpoczynają się 1.07.2017 r. Zainteresowani udziałem w zawodach proszeni są o wypełnienie formularza rejestracyjnego, który znajduje się na stronie internetowej aeroklubkamenica.lietame.sk w sekcji Kalendár akcií – RALLY Kamenica 2017 r.

Ubezpieczenie

Wymagane jest ubezpieczenie OC na kwotę minimum 750 000 SDR, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 785/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. Organizator zaleca zawodnikom dodatkowe ubezpieczenie NNW oraz Aerocasco.

Program – harmonogram zawodów

Piątek 25 sierpnia 2017 r.

  • Przyloty załóg

Sobota 26 sierpnia 2017 r.

  • 8:00 prezentacja zawodników
  • 9:00 początkowa odprawa
  • 11:00 loty konkursowe
  • 19:00 ogłoszenie wyników
  • 20:00 impreza kończąca zawody, program kulturalny, wolna zabawa

Niedziela 27 sierpnia 2017 r.

  • odloty załóg /zapasowy dzień lotów konkursowych

Organizacyjny sztab zawodów

Dyrektor zawodów: Arnošt FOFF

Główny sędzia: Mgr. Štefan POHANKA

Projektant trasy i dyscyplin:  Mgr. Štefan POHANKA

Kierownik lotów: Joszéf CSÓKA

Technik: Ing. Peter VARGA

Dyspozytor: Zostanie ustalony na początkowym briefingu

Członkowie jury: Będą wybierani na początkowym briefingu

Meteorolog: SHMU – Lotnisko Kamenica nad Cirochou

Kategorie zawodów

Zdefiniowane kategorie odnoszą się tylko do tych zawodów i nie odpowiadają dokładnie definicjom kategorii FAI:

  • AL1 + 1 -ultralekkie samoloty, samoloty i statki powietrzne ELSA kategorii General Aviation, które będą pilotowane w czasie zawodów oraz zajęte wyłącznie przez pilota
  • AL2 + 2 ultralekkie samoloty, samoloty i statki powietrzne ELSA kategorii General Aviation, które będą zajęte podczas zawodów przez pilota i nawigatora
  • WL1 – motoszybowce, które będą pilotowane w czasie zawodów i zajmowane tylko przez pilota
  • WL2 – motoszybowce, które będą zajęte podczas zawodów przez pilota i nawigatora
  • GL1 – wiatrakowce, które będą pilotowane podczas zawodów i zajęte wyłącznie przez pilota
  • GL2 – wiatrakowce, które będą zajęte podczas zawodów przez pilota i nawigatora.

Rodzaj konkurencji

Rekreacyjna (Advantage) – piloci niedoświadczeni w lataniu w zawodach.

Uczestnicy

Zawodnik musi być obywatelem kraju, którego Aeroklub narodowy jest członkiem FAI i spełnia warunki wymienione w regulaminie sportowym FAI Część Ogólna, rozdział 3.7. Zawodnicy muszą:

  • mieć nalot co najmniej 80 godzin lotu (w wyjątkowych sytuacjach  dyrektor może podjąć inną decyzję)
  • posiadać ważną licencję pilota lub równoważny dokument uznawany przez ULC
  • mieć ważne badania lekarskie
  • mieć zdolność do bezpiecznego uczestniczenia w lotach zawodniczych
  • wiedzieć, rozumieć i akceptować regulamin sportowy FAI i zasady oraz procedury tych zawodów
  • nawigator nie może być osobą w wieku poniżej 14 lat.

Rejestracja uczestników

Po przybyciu na miejsce zawodów poszczególni zawodnicy zgłaszają się do sali rejestracyjnej, gdzie zostanie sprawdzona dokumentacja i zostaną im wydane dalsze instrukcje oraz informacje dotyczące zawodów.

Zawodnicy przy rejestracji muszą okazać:

  • ważny dowód tożsamości
  • ważną licencję pilota lub równoważny dokument uznawany przez ULC
  • ważne badania lekarskie
  • ważny ARC statku powietrznego lub ważny przegląd techniczny UL
  • ważne ubezpieczenie OC samolotu lub UL.

Samolot i UL – ich wyposażenie

Samoloty i LU i ich wyposażenie muszą mieć właściwości i stan odpowiedni do zawodów. Samolot i LU musi latać w czasie trwania zawodów w niezmienionej strukturalnej całości, z wyposażeniem takim samym, jak w pierwszym dniu zawodów – za wyjątkiem śmigła, które może być wymienione pod warunkiem, że nie będzie przez to przekroczona masa startowa samolotu lub LU, ani naruszony certyfikat zdatności, ani certyfikat typu. Wszystkie samoloty i LU muszą być do dyspozycji przy rejestracji dla przeprowadzenia kontroli konfiguracji, w jakiej będą latać w czasie zawodów. Organizator ma prawo dokonać kontroli samolotu i LU w dowolnym momencie i zabronić wykonywania lotów, jeśli wykaże, że samolot albo LU nie jest zdatny do wykonania lotu, albo nie spełnia regulaminu zawodów. Wszystkie samoloty i LU uczestniczące w zawodach muszą mieć ważne świadectwo sprawności, ważne świadectwo oględzin oraz muszą być całkowicie zdatne w zakresie kategorii statku powietrznego, w której mają odbywać loty. Kontrola dokumentów i stanu technicznego samolotów i LU zostanie przeprowadzona przy prezentacji. Dokumenty potwierdzające ubezpieczenie samolotu i LU powinni być przedłożone w języku słowackim albo angielskim, nie później niż przy prezentacji 26.08.2017 r. o godz. 08:00.

 Odprawa

Odprawa zostanie zorganizowana dla wszystkich zawodników i dla każdego zadania. Czas i miejsce odprawy zostaną opublikowane w dniu 26.08.2017 o godzinie 9:00.

Przestrzeganie zasad latania

Każdy uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów i zasad lotów obowiązujących w Republice Słowackiej.

Przygotowanie do lotu

Pilot ma obowiązek sprawdzenia samolotu lub UL przed lotem. Samolot lub UL niezdatny do lotu nie mogą być użyte.

Ograniczenia lotu

Samolot lub UL może latać tylko w ramach ograniczeń wynikających ze zdatności do lotu oraz instrukcji użytkowania w locie. Manewry zagrażające pilotowi, innym zawodnikom lub innym osobom są zabronione. Elementy akrobacji są zakazane.

Uszkodzenie samolotu i UL

Wszelkie uszkodzenia samolotu i UL muszą być niezwłocznie zgłoszone do organizatora, a dopiero potem mogą być naprawiane. Wszelkie uszkodzone części mogą być zastąpione identycznym częściami. Samolot i UL może być zastąpiony przez inny samolot lub UL na podstawie zgody dyrektora zawodów, o ile szkoda nie powstała z powodu pilota. Nowy, zapasowy samolot lub UL musi być tego samego lub podobnego typu, którego osiągi nie są wyższe niż osiągi zastępowanego samolotu lub UL.

Loty testowe i inne

Żaden zawodnik nie może bez zgody dyrektora zawodów w dzień zawodów wystartować na inny lot niż w ramach zawodów. Zezwolenie może być wydane w celu testowego oblotu po naprawie samolotu, ale pilot musi wylądować przed rozpoczęciem konkurencji zawodów. Po wylądowaniu pilot może normalnie wystartować w konkurencji zawodów. Trening przed konkurencją zawodów jest zabroniony.

Konkurencje zawodów

Aby konkurencja zawodów była uznana jako ważna, wszyscy zawodnicy muszą mieć możliwość przystąpić do konkursu w określonym czasie. Każdy zawodnik będzie miał zgodę na jeden start w danej konkurencji i może być ona wykonana tylko raz. Konkurencja na celność lądowania może być połączona z innymi konkurencjami lub może odbyć się oddzielnie.

Zawieszenie lub cofnięcie zadań konkursowych

Dyrektor może przerwać starty do rozpoczętej konkurencji, o ile loty staną się niebezpieczne. Jeśli przerwa w startach jest zbyt długa, co może spowodować przewagę niektórych zawodników, konkurencja zostanie anulowana.

Typy konkurencji zawodów

  • pierwsza konkurencja o długości około 150 km – planowanie, nawigacja, utrzymywanie prędkości i czasu bez ograniczenia paliwa
  • druga konkurencja – celność lądowania (mierzone lądowanie).

Lądowania poza lotniskiem

Lądowanie poza lotniskiem docelowym będzie oceniane na 0 punktów, o ile nie podano inaczej na odprawie.

Prędkość na trasie

Prędkość na trasie zostaje wybrana przez załogę. Metoda zgłoszenia zostanie uściślona na briefingu w dniu 26.08.2017 o godz. 9:00

Obszar konkurencji i przestrzeń powietrzna

Obszar konkurencji – Słowacja, Polska

Podczas zawodów otwarty jest dostęp do przestrzeni powietrznych Słowacji. Maksymalna wysokość generalnie to 3000 ft, a na obszarach górskich – 5000 ft. Dla wszystkich przestrzeni wysokości będą podawane w stopach wg QNH odpowiedniego dnia. Te informacje będą dostarczane z innymi danymi do konkurencji na porannej odprawie.

Lokalne procedury

Lokalne procedury zostaną podane na początkowym briefingu w dniu 26.08.2017 o godz. 9:00.

Punkty zwrotne i mapy

Lista punktów zwrotnych zostanie opublikowana na właściwej odprawie do danej konkurencji. Wszystkie mapy do zawodów będą w skali 1:200 000. Mapy, opis konkurencji i zdjęcia zostaną wydane załogom na odprawie. Na początkowej odprawie w dniu 26.08.2017 o 9:00 zostanie przedstawiony katalog konkurencji, lokalne procedury operacji naziemnych z lokalnymi procedurami lotów.

Hangarowanie

Organizator zapewnia hangarowanie samolotom i UL drewnianej konstrukcji. Dla innych statków powietrznych i lotni będą przygotowane stanowiska. Każdy pilot powinien mieć swoje materiały do kotwiczenia. Samoloty i UL na stanowiskach muszą być przez cały czas parkowania prawidłowo zakotwiczone.

 Wpisowe –30 EUR – za zawodnika

Wpisowe wnosi się w gotówce podczas rejestracji w dniu 26.08.2017. Opłata wpisowa zawiera koszty organizacji zawodów, przygotowań kolejnych etapów zawodów, w tym sfotografowania i kontroli pojedynczych etapów, fotografii punktów zwrotnych trasy i fotografii na trasie, map do zawodów, koszty stanowiska komputerowego i oprogramowania, koszty sędziów, jury, opłaty za zezwolenia ULC, personel techniczny do przygotowywania samolotów, tankowania, nagród dla zwycięzców, materiałów biurowych, opłat pocztowych, telefonów i oceny zawodów. Inne koszty związane z organizacją i przebiegiem zapewnia organizator ze środków własnych i darowizn od sponsorów.

Mapy, rejestratory

Zawodnicza załoga otrzyma do każdego etapu 2 sztuki mapy w skali 1:200 000.

Urządzenie rejestrujące zatwierdzone przez FAI (Afloss) zapewnia organizator zawodów.

Zakwaterowanie:

Istnieje możliwość noclegu na lotnisku Kamenica nad Cirochou w ograniczonej liczbie 35 łóżek.

W części noclegowej i na campingu są dostępne prysznice i łazienki.

Opłata za zakwaterowanie:

  • 5-osobowy pokój 10 EUR / łóżko / noc
  • możliwość indywidualnego zakwaterowania – miasto HUMENNÉ 6 km od lotniska
  • Camping – 5 EUR za osobę / dzień

Posiłki:

Posiłki z domowej kuchni są podawane na lotnisku Kamenica nad Cirochou w pomieszczeniach stołówki. Uczestnicy zawodów ponoszą koszty wyżywienia.

Posiłki dowozi się z kuchni domowej i zamawia się z wyprzedzeniem wg dziennego menu. Dostawa posiłków odbywa się w pojemnikach obiadowych.

Wydawanie posiłków w godzinach:

  • Śniadania 7:00-7:30 (gorące śniadanie) – 5 EUR
  • Obiady 13:00-14:00 (zupa, danie główne) – 5 EUR
  • Kolacje 19:30-20:00 (zupa, danie główne) – 5 EUR

Napoje:

Napoje w formie samoobsługi (kawa, herbata, woda mineralna, piwo, kofola). Pijesz ile chcesz – stała opłata za napoje podczas zawodów – 20 EUR za osobę.

Opłata za całe zawody od 25-27.08.2017 – 100 EUR za osobę

(wpisowe, mapy, fotografie, 2x śniadanie, 2x obiad, 2 kolacja, 2x zakwaterowanie, napoje, zakończeniowa impreza – Catering)

Paliwo lotnicze i olej

Organizator zapewnia następujące rodzaje benzyny lotniczej i oleju:

AVGAS 100LL

BA – SHELL 100+

Olej D RAZEM 100

Olej TOTAL 100

Serdecznie zapraszamy do udziału w zawodach,

Komitet Organizacyjny

 

Archiwum

  • maj 2025
  • marzec 2025
  • styczeń 2025
  • listopad 2024
  • wrzesień 2024
  • lipiec 2024
  • maj 2024
  • kwiecień 2024
  • luty 2024
  • styczeń 2024
  • grudzień 2023
  • listopad 2023
  • październik 2023
  • wrzesień 2023
  • sierpień 2023
  • lipiec 2023
  • czerwiec 2023
  • maj 2023
  • kwiecień 2023
  • marzec 2023
  • luty 2023
  • styczeń 2023
  • grudzień 2022
  • listopad 2022
  • październik 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • lipiec 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017
  • lipiec 2017
  • czerwiec 2017
  • maj 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016
  • listopad 2016
  • październik 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • czerwiec 2016
  • maj 2016
  • kwiecień 2016
  • marzec 2016
  • luty 2016
  • styczeń 2016
  • grudzień 2015

Przekaż 1,5% podatku

Wesprzyj działalność sportową i szkoleniową polskich lotników poprzez Aeroklub Polski.
KRS: 0000122672

  • Historia
  • Władze
  • Instruktorzy
  • Działalność społeczna
  • Kalendarz
  • Galeria
  • Aktualności
  • Szkolenia
  • Obsługa techniczna
  • Hangarowanie
  • Warsztat spadochronowy
  • CAMO
  • Kamerki
  • Dla członków
  • Vouchery
  • Gadżety
  • Bony
  • Imprezy firmowe
  • Wynajem sal
  • Dla mediów
  • Nr konta bankowego

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Search in posts
Search in pages

Aeroklub Warszawski
ul. Księżycowa 1
01-934 Warszawa

Sekretariat:
telefon:  22 834 93 35
e-mail: info@aeroklub.waw.pl
godziny pracy: pon. – pt. godz. 9:00 – 17:00

Skoki tandemowe
https://rezerwacje.skydive.waw.pl
telefon: 222 43 57 47
e-mail: rezerwacje@skydive.waw.pl

Loty samolotem i szybowcem
https://rezerwacje.aeroklub.waw.pl
telefon: 222 43 57 47
e-mail: vouchery@aeroklub.waw.pl

Designed by Digy © 2019 AEROKLUB WARSZAWSKI All rights reserved.
System do zarządzania ATO i CAMO dostarcza Evionica.com
Polityka prywatności

Przekaż 1% podatku

Wesprzyj działalność sportową i szkoleniową polskich lotników poprzez Aeroklub Polski.
KRS: 0000122672

Aeroklub Warszawski
ul. Księżycowa 1
01-934 Warszawa

Sekretariat:
telefon:  22 834 93 35
e-mail: info@aeroklub.waw.pl
godziny pracy: Pon. – Pt. godz. 9:00 – 17:00

Polityka prywatności
Designed by Digy © 2019 AEROKLUB WARSZAWSKI All rights reserved.
System do zarządzania ATO i CAMO dostarcza Evionica.com
TOP